Page Nav

{fbt_classic_header}

Τελευταια νεα:

latest

Εκπαιδευτικός ή Γάιδαρος;

Η 5η Οκτωβρίου καθιερώθηκε από την UNESCO και εορτάζεται κάθε χρόνο σε πάνω από 100 χώρες παγκοσμίως ως η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών...

Εκπαιδευτικός ή Γάιδαρος;

Η 5η Οκτωβρίου καθιερώθηκε από την UNESCO και εορτάζεται κάθε χρόνο σε πάνω από 100 χώρες παγκοσμίως ως η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών. Ωστόσο μία μέρα πριν, στις 4 Οκτωβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα των ζώων.

Ποια από τις δύο μέρες γιορτάζω; 

Γιατί μπορεί να αυτοπροσδιορίζομαι ως εκπαιδευτικός, όμως η αλήθεια είναι ότι μου συμπεριφέρονται σαν ζώο.

- Τι είδους ζώο είμαι;
- Γάιδαρος, είπε κάποιος «συνάδελφος» 

Μήπως είμαι γάιδαρος επειδή:

• έχω μεγάλα αυτιά, για να σ’ ακούω καλύτερα;
• τρέφομαι με σανό εδώ και πολλά χρόνια;
• έχω γαϊδουρινή υπομονή, τόσο μέσα όσο και έξω από την τάξη;
• εκτός από τα δικά μου βάρη, είμαι αναγκασμένος να κουβαλάω και αυτούς, που μου έχουν ανέβει καβάλα;

Ίσως είμαι γάιδαρος επειδή: 

• πηγαίνω σε 5 διαφορετικά σχολεία για να συμπληρώσω το ωράριό μου, λες και η γνώση είναι πακέτο που παραδίδεται με delivery.
• με βάζουν να διδάσκω διαφορετικά αντικείμενα από αυτά, που έχω σπουδάσει.  
• είμαι αναγκασμένος να ζω για πολλά χρόνια σαν γυρολόγος, μακριά από την οικογένειά μου, βοσκώντας από δω κι από κει σε όλη την Ελλάδα.
• είμαι επιφορτισμένος με 100 διαφορετικές εργασίες, πέραν του διδακτικού μου ωραρίου, τις οποίες κανείς άλλος δεν γνωρίζει.
• γυρίζω στον στάβλο μου κάθε μέρα και παρά την κούραση, συνεχίζω την εργασία μου με την προετοιμασία του μαθήματος της επόμενης μέρας, διορθώνοντας γραπτά ή βγάζοντας θέματα για κάποιο γραπτό τεστ, χωρίς ποτέ να διαμαρτύρομαι.

Μάλλον είμαι γάιδαρος γιατί ανέχομαι τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, που έγιναν χωρίς παιδαγωγικά κριτήρια και χωρίς να με ρωτήσουν, μόνο και μόνο για να μην γίνουν προσλήψεις. Ή γιατί κοιτάω την πάρτη μου και δε νοιάζομαι για τα’ αδέρφια μου, τους άλλους γαϊδάρους.

Ωστόσο, αν και γάιδαρος, αγαπάω το λειτούργημά μου και παρά τις αντιξοότητες συνεχίζω να προσπαθώ και να ελπίζω.

Ναι είμαι γάιδαρος, γιατί είμαι πεισματάρης και δεν το βάζω κάτω. Δεν υποχωρώ. Υπομένω και επιμένω. Είμαι γάιδαρος ελεύθερης βοσκής και μη τολμήσεις να μου ξαναβάλεις το σαμάρι.

Έτσι λοιπόν σήμερα 5 Οκτωβρίου 2016 είναι η μέρα που γιορτάζω. Γιατί είμαι εκπαιδευτικός γάιδαρος. Είδος υπό διωγμό και σύντομα υπό εξαφάνιση, αν δεν ξεσηκωθώ, αν δεν μάθω ν’ αντιστέκομαι.  

Γιώργος Βαρδακώστας

Εκπαιδευτικός - Γάιδαρος